- GMC
- Obchodní podmínky
- Všeobecné obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
1. Rozsah a platnost obchodních podmínek
1.1 Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují vzájemné smluvní vztahy při dodávkách zboží ze sortimentu společnosti GMC-měřicí technika, s.r.o. (dále jen jako „dodavatel“) dalším subjektům (dále jen jako „odběratel“) vznikající na základě uzavřené kupní smlouvy, a to i smluv uzavřených při použití prostředků komunikace na dálku, které umožňují uzavřít smlouvu bez současné fyzické přítomnosti smluvních stran (dále také jen jako „Smlouvy“).
1.2 Jednotlivá ustanovení uzavřených Smluv se použijí na sjednané obchodní případy mezi dodavatelem a odběratelem přednostně před těmito VOP. Uzavřením Smlouvy odkazující se na VOP či učiněním odkazu v dodacím listu je dodavatel a odběratel považují za nedílnou součást uzavírané Smlouvy.
1.3 Právní vztahy vznikající ze Smlouvy uzavřené mezi odběratelem a dodavatelem neupravené Smlouvou ani těmito VOP se řídí platným a účinným českým právem.
2. Vznik kupní smlouvy
2.1 Jednotlivé Smlouvy jsou uzavírány na základě odsouhlasení potvrzení dodávky dodavatele odběratelem, a to tak, že po přijetí objednávky odběratele dodavatelem je tato zaevidována dodavatelem do jeho informačního systému a v případě nejasností požádá dodavatel odběratele o upřesnění objednávky. Následně je objednávka dodavatelem odeslána do výrobního závodu a výrobní závod objednávku přijme a potvrdí termín dodání a cenu. Na základě těchto údajů potvrdí dodavatel objednávku odběrateli, přičemž sdělí termín, cenu, platební podmínky, dodací podmínky, místo dodání a technické parametry. Odběratel je povinen provést důkladnou kontrolu uvedených údajů a potvrzení objednávky dodavatelem písemně odsouhlasit. Tímto se Smlouva považuje za uzavřenou. Případně může mezi odběratelem a dodavatelem vzniknout smluvní vztah (kupní smlouva) podpisem rámcové kupní smlouvy.
2.2 Závazné písemné objednávky odběratele adresované dodavateli jsou odběratelem zasílány zejména poštou, faxem, e-mailem, prostřednictvím e-shopu či předaných osobně v provozovně dodavatele.
2.3 Závazná objednávka odběratele musí obsahovat:
- identifikační údaje odběratele (jméno a příjmení či obchodní firmu, bydliště, sídlo či místo podnikání, rodné číslo nebo IČ, příp. DIČ), adresu místa dodání zboží, kontaktní telefon na kupujícího a jeho e-mail,
- přesnou specifikaci druhu a množství objednávaného zboží,
- způsob dodání zboží (osobní odběr, doprava zajištěná dodavatelem, doprava zajištěná odběratelem atd.),
- požadovaný termín dodání zboží,
- číslo objednávky, datum a podpis objednávky s čitelným uvedením jména, popř. funkce podepisující osoby.
Pokud chybí některý z výše uvedených údajů, bude odběratel požádán o doplnění dodavatelem.
2.4 Odběratel v případě použití tzv. prostředků komunikace na dálku uskutečňuje objednávku prostřednictvím objednávkového systému internetového obchodu dodavatele, přičemž odběratel potvrdí obsah nákupního košíku.
2.5 Neoznámí-li dodavatel odběrateli nejpozději do 10 (deseti) pracovních dnů ode dne doručení závazné objednávky dodavateli, že ji nepřijímá, mění nebo nemůže splnit, má se za to, že návrh učiněný odběratelem v závazné objednávce byl dodavatelem přijat.
2.6 V případě mimořádně velké dodávky nebo zakázkové výroby má dodavatel právo rozdělit celkovou dodávku do dílčích dodávek s rozdílným datem dodání. V případě, že dodavatel nebude schopen závaznou objednávku odběratele zčásti nebo zcela vykrýt, platí, že smlouva je uzavřena v rozsahu části objednávky, u níž došlo ke shodě. To se týká především situací, kdy se objednané zboží již nevyrábí či nedodává nebo je nutné je speciálně nechat zhotovit. Dodavatel je v těchto případech povinen neprodleně kontaktovat odběratele za účelem dohody o dalším postupu při vyřízení části objednávky, u níž nedošlo ke shodě.
2.7 Odběratel je oprávněn závaznou objednávku potvrzenou dodavatelem stornovat jen se souhlasem dodavatele, a to pouze v případě, kdy ještě nebyla započata výroba nebo nedošlo k odeslání či předání objednaného zboží odběrateli. V opačném případě je odběratel povinen dodavateli uhradit veškeré náklady mu vzniklé v souvislosti s poskytováním plnění (např. náklady na rozpracovanou výrobu, poštovné, balné a náklady na vrácení zboží, pokud je hradil dodavatel).
2.8 Ve lhůtě 24 (dvacet čtyři) hodin od okamžiku doručení závazné objednávky dodavateli je odběratel oprávněn oznámit dodavateli změnu objednávky, a to některým ze způsobů uvedených v čl. 2.2 těchto VOP, což se dodavatel zavazuje akceptovat pouze v případě, kdy ještě nebyla započata výroba nebo že do té doby již nevystavil na původně objednané zboží fakturu či nedošlo k odeslání nebo předání objednaného zboží odběrateli. Neprovede-li odběratel takovou změnu objednávky, je nadále objednávka přijatá dodavatelem dle čl. 2.4 těchto VOP považována smluvními stranami za závaznou.
3. Práva a povinnosti stran Smlouvy
3.1 Povinností dodavatele je dodat objednané zboží řádně (v souladu s přijatou závaznou objednávkou nebo částí takové objednávky, u níž došlo ke shodě) a včas ve sjednaném místě plnění, povinností odběratele je objednané zboží řádně převzít, což písemně potvrdí na dodacím listu nebo přepravním listu a včas za něj zaplatit kupní cenu dle předem sjednané podmínky (splatnost, forma úhrady).
4. Distribuce zboží a způsoby jeho převzetí
4.1 Místem dodání zboží je místo podnikání nebo sídlo odběratele, pokud není stranami písemně sjednáno jinak.
4.2 Za okamžik dodání zboží odběrateli se považuje předání zboží prvnímu dopravci k přepravě zboží pro odběratele nebo okamžik, kdy si odběratel převzal zboží v místě podnikání dodavatele či v místě dojednaném Smlouvou nebo kdy mu bylo toto převzetí umožněno dodavatelem.
4.3 Odběratel je povinen převzít i dílčí dodávky zboží. V případě, že odběratel odmítne převzít řádně dodané zboží, je povinen uhradit dodavateli veškeré náklady mu vzniklé s daným obchodním případem.
4.4 V případě, že si zboží přebírá přímo odběratel v místě podnikání dodavatele, potvrzuje jeho převzetí na dodacím listu, který obsahuje mimo jiné identifikační údaje a podpis odběratele.
4.5 Odběratel je povinen zboží prohlédnout co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na zboží dle platných a účinných právních předpisů, a případně vady zjištěné při vynaložení péče řádného hospodáře oznámit dodavateli e-mailem či faxem bez zbytečného odkladu po takové prohlídce, nejpozději však do 24 (dvaceti čtyř) hodin, k později zjištěným či oznámeným zjevným vadám nebude přihlíženo.
4.6 V případě doručování zboží prostřednictvím dopravce nebo samotným dodavatelem je odběratel povinen před písemným potvrzením převzetí tohoto zboží zkontrolovat údaje uvedené na přepravním či dodacím listu. Pokud tyto nesouhlasí se skutečností, je porušen či jinak znehodnocen originální obal, nesouhlasí počet balíků, zásilka je poškozena atd., je odběratel povinen tuto skutečnost uvést na přepravní list či dodací list a sepsat s dopravcem zápis o škodě, případně převzetí zboží odmítnout jako celek, následně pak ve lhůtě bez zbytečného odkladu o této skutečnosti informovat dodavatele (v případě dodání objednaného zboží přímo dodavatelem osobně), to však jen v případě, kdy nebezpečí škody na zboží přechází na odběratele později, než jak je uvedeno v čl. 7.8 VOP.
5. Dodací lhůty
5.1 Pokud nebylo mezi stranami dohodnuto jinak, bude odběrateli zboží v souladu s přijatou závaznou objednávkou nebo částí takové objednávky, u níž došlo ke shodě dodáno v následujících lhůtách: a) zboží, které bude mít dodavatel na skladě, dodá zpravidla nejpozději do 10 (deseti) pracovních dnů ode dne přijetí závazné objednávky odběratele dodavatelem, b) zboží, které nebude mít dodavatel na skladě, bude dodavatelem bez zbytečného odkladu obstaráno či dáno do výroby. O této skutečnosti vyrozumí dodavatel bez zbytečného odkladu odběratele, a to s uvedením předpokládaného termínu dodání. V případě, že odběratel nevznese písemně námitky proti předpokládanému termínu dodání sdělenému dodavatelem, a to ve lhůtě bez zbytečného odkladu po obdržení vyrozumění, platí, že s takovým termínem dodání souhlasí.
5.2 Dodavatel splní dodávku ve sjednaném termínu, tedy řádně a včas, odevzdá-li zboží poslední den lhůty odběrateli, převezme-li si odběratel zboží v sídle nebo provozovně dodavatele nebo odevzdá-li zboží poslední den lhůty prvnímu dopravci k přepravě zboží pro odběratele.
5.3 V případě, že dojde k dopravní nehodě při přepravě zboží dodavatelem, která dočasně znemožní dodání předmětného zboží, dohodly se smluvní strany, že dojde k automatickému prodloužení dodací lhůty o dny, po něž trvá překážka v podobě dopravní nehody a současně dodavatel není po celou tuto dobu v prodlení s dodávkou zboží.
5.4 Má-li odběratel u dodavatele nevyrovnané splatné finanční závazky (faktury), je dodavatel oprávněn pozastavit další dodávky zboží až do úplného vyrovnání závazků odběratelem, a to i v případě již dříve potvrzených objednávek. Po tuto dobu není dodavatel v prodlení s plněním svých závazků. O dobu prodlení odběratele s placením kupní ceny se termín dodání pozastavených dodávek prodlužuje. Ujednání čl. 8.2 těchto VOP tím není dotčeno.
6. Kupní cena
6.1 Kupní cena zboží dodávaného dodavatelem odběrateli v souladu se závaznou objednávkou je stanovena dodavatelem v době objednání zboží v závislosti na specifikaci, jedinečnosti a výrobním postupu konkrétního dodávaného zboží, přičemž odběratel s takto určenou kupní cenou bez výhrad souhlasí.
6.2 V kupní ceně není zahrnuta příslušná daň z přidané hodnoty dle platných a účinných právních předpisů (dále také jen jako „DPH“). DPH bude účtována dle platných daňových předpisů. Ke kupní ceně budou dálepřipočteny náklady na dopravu, a to v případě, že kupní cena za odebrané zboží bude činit částku nižší než 2.000,- Kč (slovy: dva tisíce korun českých) bez DPH. V případě, že bude kupní cena za odebrané zboží činit částku vyšší než 2.000,- Kč včetně (slovy: dva tisíce korun českých) bude doprava hrazena dodavatelem.
7. Fakturace, platební podmínky a přechod vlastnictví a nebezpečí škody na věci
7.1 Při konkrétních nákupech sjednají dodavatel s odběratelem zpravidla některý z níže uvedených způsobů placení kupní ceny včetně příslušné DPH, popř. ceny dopravy a nadstandardního balení zboží: a) platbu v hotovosti v pokladně dodavatele při převzetí zboží v sídle nebo provozovně dodavatele či k rukám dodavatele při převzetí zboží přímo od dodavatele ve sjednaném místě dodání, b) platbu bankovním převodem na účet dodavatele na základě faktury vystavené dodavatelem, a to ve lhůtě splatnosti takové faktury, c) platbu zálohově předem na základě zálohové faktury, d) platbu na dobírku při doručení zboží na fakturační resp. doručovací adresu uvedenou v závazné objednávce. Není-li způsob placení mezi stranami sjednán, určí tento způsob dodavatel a tento vyznačí na faktuře.
7.2 Pokud je kupní cena hrazena bezhotovostním převodem na účet dodavatele, je za provedenou považována teprve úhrada, která je připsána na bankovní účet dodavatele.
7.3 Daňový doklad či zálohová faktura musí obsahovat: jméno a sídlo dodavatele a odběratele, DIČ (pokud jsou plátci DPH), sazbu DPH, specifikaci druhu a počtu zboží, datum vystavení faktury, výši kupní ceny, datum splatnosti kupní ceny, výši ceny za dopravu, popřípadě dalších v kupní ceně nezahrnutých položek a podpis osoby oprávněné jednat za dodavatele. Splatnost kupní ceny činí obvykle 14 (čtrnáct) dní, pokud se obě smluvní strany písemně nedohodnou jinak.
7.4 Dodavatel je oprávněn po odběrateli požadovat uhrazení zálohy z kupní ceny, pokud se jedná o nestandardní zboží či zboží upravované dle přání odběratele, přičemž na tuto zálohu dodavatel na základě řádné závazné objednávky vystaví zálohovou fakturu, jakožto výzvu k platbě předem. Po uhrazení zálohové faktury je závazná objednávka odběratele dodavatelem neprodleně vyřizována.
7.5 Dodavatel vystavuje opravný daňový doklad (dobropis) jen za níže uvedených podmínek: a) jedná-li se o dodavatelem písemně uznanou reklamaci, kdy z důvodů, že dodavatel není schopen zajistit a poskytnout stejné či adekvátní náhradní zboží, b) nesouhlasí-li dodané zboží s objednávkou a dodavatel tuto skutečnost písemně uzná.
7.6 Úhrada dobropisu se standardně provádí zápočtem s dosud neuhrazenými splatnými fakturami. Smluvní strany se dohodly, že tuto úhradu lze započíst i na dosud nesplatnou peněžitou pohledávku dodavatele za odběratelem (neuhrazenou fakturu). Návrh zápočtu předkládá odběrateli dodavatel. Žádost musí obsahovat číslo bankovního účtu odběratele, kód banky a číslo dobropisu.
7.7 Odběratel nabývá vlastnické právo ke zboží převzetím zboží a úplným zaplacením kupní ceny.
7.8 Nebezpečí škody na zboží přechází na odběratele v době, kdy převezme zboží od dodavatele nebo je mu toto převzetí umožněno dodavatelem. V případě, že je zboží doručováno prostřednictvím dopravce, pak v době, kdy dodavatel předá toto zboží prvnímu dopravci.
8. Sankce
8.1 V případě prodlení odběratele s úhradou kupní ceny nebo její části je odběratel povinen uhradit dodavateli zákonný úrok z prodlení, jehož výše je určena dle platných předpisů.
8.2 V případě prodlení odběratele s úhradou kupní ceny nebo její části je odběratel povinen uhradit dodavateli smluvní pokutu ve výši 0,2 % z dlužné částky za každý, byť i započatý den prodlení.
8.3 V případě, že se odběratel dostane do prodlení s úhradou závazků vůči dodavateli delšího jak 60 (šedesát) dnů nebo bude podán návrh na zahájení insolvenčního řízení na majetek odběratele nebo bude odběratel v likvidaci, je dodavatel oprávněn od Smlouvy odstoupit. Veškeré pohledávky dodavatele vůči odběrateli se stávají splatnými ke dni odstoupení od Smlouvy. Dodavatel je oprávněn v tomto případě žádat o okamžité vrácení dosud nezaplaceného zboží.
8.4 Pro případ prodlení odběratele s převzetím zboží, je odběratel povinen nahradit dodavateli škodu, která mu tím vznikne.
9. Vrácení zboží
9.1 Odběratel je oprávněn vyměnit či vrátit bezvadné zboží v originálním balení jen na základě dohody s dodavatelem, přičemž odběratel je povinen uhradit náklady na dopravu s tím spojené. Výrobky vyrobené speciálně pro konkrétní zakázku, jakož i výrobky, které nejsou vedeny v běžném sortimentu dodavatele, nemohou být vyměněny ani vráceny.
10. Záruční lhůta, reklamace, nároky z vad
10.1 Není-li sjednáno jinak, platí, že vady zboží musí být reklamovány bez zbytečného odkladu po jejich zjištění, nejpozději však do konce záruční doby, jež je dohodou smluvních stran sjednaná v délce 24 (dvacet čtyři) měsíců ode dne převzetí zboží odběratelem, přičemž tato reklamace se nevztahuje na případy následného poškození zboží způsobeného neodborným zacházením se zbožím provedeným odběratelem či třetí osobou a na případy způsobené neodvratitelnými událostmi.
11. Vyšší moc
11.1 Je-li prodlení s plněním dodavatele nebo odběratele způsobeno vlivy vylučujícími odpovědnost (typicky přírodní kalamitou jakou jsou záplavy, požáry, zemětřesení, sesuvy půdy apod., popřípadě politickou událostí jako je stávka, převrat, teroristický útok, válka apod.), a je-li toto prodlení zcela způsobeno vlivy vylučujícími odpovědnost (dále jen „Vyšší moc“), není strana, která smlouvu pro Vyšší moc porušila po dobu trvání Vyšší moci v prodlení s plněním svého závazku.
11.2 V případě zásahu Vyšší moci je strana, která se z tohoto důvodu ocitne v prodlení, povinna informovat druhou stranu o existenci zásahu Vyšší moci, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 3 (tří) dnů od okamžiku, kdy se o existenci tohoto zásahu dozví. Nesplní-li tuto povinnost, pohlíží se na ni, jako by nebyla zásahem Vyšší moci stižena.
11.3 Bude-li existence zásahu Vyšší moci oznámena způsobem dle předcházejícího odstavce, prodlužuje se postižené straně lhůta pro plnění o dobu, po kterou trval zásah Vyšší moci. 11.4 Nepomine-li zásah Vyššímoc po dobu delší než 30 (třicet) dnů, může kterákoli ze stran bez sankcí od smlouvy odstoupit.
12. Závěrečná ustanovení
12.1 V zájmu zlepšení kvality služeb poskytovaných dodavatelem, v návaznosti na vývoj právního prostředí a s ohledem na obchodní politiku dodavatele je dodavatel oprávněn provést změny nebo úpravy těchto VOP. Dodavatel na tuto změnu upozorní smluvní partnery v rámci své webové prezentace www.gmc.cz vždy v časovém předstihu. Dodavatel je povinen vždy na webové adrese www.gmc.cz oznámit datum nabytí účinnosti změněných nebo upravených VOP. Pokud smluvní partner nejpozději do 10 (deseti) dnů přede dnem účinnosti změny nebo úpravy VOP písemně nesdělí dodavateli svůj nesouhlas se zněním změněných nebo upravených VOP, považuje se taková změna za druhou smluvní stranou odsouhlasenou a je vůči druhé smluvní straně účinná dnem účinnosti změny VOP.
12.2 V případě, že kterékoli ustanovení těchto VOP nebo kterékoli ustanovení Smluv, jejichž součástí tyto VOP jsou, bude shledáno neplatným nebo nevymahatelným, neovlivní to platnost nebo vymahatelnost zbývajících ustanovení VOP ve Smlouvách, jejichž součástí tyto VOP jsou.
12.3 Není-li v konkrétní Smlouvě stanoveno jinak, považuje se v případě nedoručení písemnosti či odmítnutí přijetí písemnosti písemnost za doručenou 3 (třetím) dnem od odeslání, a to při doručování prostřednictvím držitele poštovní licence, kurýra i osobně. Při doručování elektronickou poštou se písemnost považuje za doručenou jejím odesláním na e-mailovou adresu. Písemnosti se zasílají na adresy uvedené v konkrétních smlouvách, případně na jiné adresy sdělené druhé smluvní straně.
12.4 Strany se dle zákona č. 216/1994 Sb. dohodly, že veškeré jejich spory vzniklé z tohoto závazkového vztahu či v souvislosti s ním budou rozhodovány v rozhodčím řízení ("RŘ") před jediným rozhodcem ad hoc, kterým jmenují Mgr. Terezu Vašíčkovou, osvědčení MSp ČR č. 492. Žalobu žalobce doručí na adresu Brno, Cejl 91, PSČ 602 00. Tato adresa je doručovací adresou rozhodce a současně místem, kde bude RŘ probíhat. Strany se dohodly, že poplatek za RŘ je nákladem řízení a je součtem částky šest tisíc korun českých a jedna a půl násobku výše soudního poplatku, jenž by byl v daném případě vybrán za řízení před obecnými soudy ČR dle platné legislativy a to do hodnoty sporu do jednoho milionu korun českých. V případě hodnoty sporu vyšší se tento poplatek za RŘ dále navýší o příslušnou výši soudního poplatku z přesahující částky. K celkové částce vypočítaného poplatku za RŘ bude dále přičtena DPH. U sporů s mezinárodním prvkem se poplatek za RŘ zvyšuje o polovinu, v RŘ s více než dvěma účastníky se zvyšuje za třetího a každého dalšího účastníka o pětinu. Dle způsobu výpočtu poplatku za RŘ je zpoplatněn i nárok uplatněný jako vzájemný návrh nebo námitka započtení v celé jejich výši. Zvláštní úkony v RŘ mohou být účtovány dle skutečných nákladů. Zastavením řízení nezaniká nárok rozhodce na úhradu poplatku za RŘ, zaplacený poplatek za RŘ se nevrací. Strany pověřují rozhodce, aby RŘ vedl v češtině, písemně bez ústního jednání, rozhodl dle zásad spravedlnosti, rozhodnutí vydal bez odůvodnění, a souhlasí, že může pověřit k administrativní a ekonomické činnosti v rámci RŘ třetí osoby, a to zejména Unii pro rozhodčí a mediační řízení ČR, a.s., působící na adrese, kde bude rozhodčí řízení probíhat, a v tomto rozsahu ho zprošťují mlčenlivosti. Strany dohodly, že v RŘ se přiměřeně použijí ustanovení OSŘ o postupu při doručování; uložení u soudu nahrazuje uložení u rozhodce a vyvěšení na úřední desce soudu nahrazuje zveřejnění na stránkách www.urmr.cz/vyvesni-deska.
12.5 Tyto VOP se použijí přednostně před smluvními podmínkami smluvních partnerů.
Tyto VOP nabyly platnosti a účinnosti dnem 1.1.2014.
-
Průmyslová technika
- Analogové a digitální zobrazovací přístroje
- Multifunkční měřiče s analýzou sítě
- Měření kvality elektrické energie, analyzátory sítě
- Řízení a monitoring v silnoproudé síti
- Převodníky silnoproudých veličin
- Převodníky, zesilovače a oddělovače procesních veličin
- Snímače úhlu natočení a náklonu
- Regulátory teploty
- Systémy řízení spotřeby energie, elektroměry
- Zapisovače
- Zobrazovače a interface
- Proudové transformátory a bočníky
- SmartGrid
- Proudové senzory
- Software
-
Přenosná technika
- Digitální multimetry
- Revizní přístroje
- Fotovoltaika
-
Elektromobilita
- Revizní přístroje pro elektrickou bezpečnost AC nabíjecích stanic
- Revizní přístroje pro elektrickou bezpečnost DC nabíjecích stanic
- Funkční a diagnostické testery pro AC nabíjecí stanice
- Zkušební přístroje pro nabíjecí kabely
- Multimetry pro techniku elektrických pohonů a elektrických vozidel
- Kvalita sítě
- Síťové analyzátory
- Kabelové testery
- Bateriové testery
- Zdravotnická technika
- Laboratorní zdroje
- Elektronické zátěže
- Fototechnika
- Servis
- Novinky